Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION IN SPORTS SYB 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. ERSİN ESKİLER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The aim of the course, consept of integrated marketing communication with the transfer of students with the necessary information about the functioning and applications.

Dersin İçeriği
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Be know marketing communication concepts and applications. 4 - 2 - 1 - C - A -
2 - Understand and comment on the planning process of integrated marketing communications. 3 - 1 - C - A -
3 - Can distinguish and comment on integrated marketing communication application tools. 1 - 3 - C - A -
4 - Evaluate and comment on integrated marketing communication plan and activity programs. 4 - 1 - C - A -
5 - Plans, develops and implements sports marketing communication activities integrated with sport. 4 - 3 - F - B -
6 - Plan, develop and implement integrated marketing communications activities in the sports sector. 3 - 14 - B - F -
Öğretim Yöntemleri: 3:Discussion 1:Lecture 4:Drilland Practice 2:Question-Answer 14:Self Study
Ölçme Yöntemleri: C:Homework A:Testing B:Oral Exam F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Marketing Communications - Integrated Marketing Communications and Sport Related course materials
2 Philosophy of integrated marketing communication and Sport Related course materials
3 Brand Management in Sport Related course materials
4 The IMC Planning Process in Sport Related course materials
5 Traditional Media Channels, Advertising Design, Campaing Management Related course materials
6 Digital Marketing and Social Media Related course materials
7 Mid-term exam Related course materials
8 Alternative Marketing and Sport Related course materials
9 Direct Marketing ve Personal Selling Related course materials
10 Sales Promotions Related course materials
11 Public Relations and Sponsorship Practices Related course materials
12 IMC Ethical Concerns Related course materials
13 Evaluation an IM Program Related course materials
14 General Evaluation Related course materials

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

-  Ömer Toprak, Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir. Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi,  İstanbul: Beta Yayınları. 2018

-  Odabaşı, Yavuz. Postmodern Pazarlama, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2010.

- Kenneth E. Clow,‎ Donald E. Baack. Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications (7th Edition). Pearson Education India. 2004

-  Bozkurt, İzzet. Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul: MediaCat Yay., 2006.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
Odev 1 30
PerformansGoreviUygulama 1 30
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 2 28
Mid-terms 1 6 6
Assignment 1 16 16
Performance Task (Application) 1 30 30
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü /25(s) 5.52
Dersin AKTS Kredisi 5.52
; ;