Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
HOTEL BUSINESS ADMINISTRATION TRZ 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ORHAN BATMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Asst. Vahit Oguz Kiper

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The aim of the course is to explore and give information about accomodation companies which are the one of the three basic elements of tourism in level of postgraduate.

Dersin İçeriği

After giving basic information of the concept of accomodation The classification of accomodation companies in Turkey and in the world will be critisized. The concepts of management and managing, the functions, organisational theory and the organisation analysis will be explored. In the last five week; the presentations of the students will be the topics of arguments.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Evaluate the place of tourism enterprises of hotel business 3 - 2 - 1 - F - A - C -
2 - Problems encountered in the classification of accommodation establishments examines 3 - 2 - 1 - F - A - C -
3 - Hotel businesses evaluates the organizational structure 3 - 2 - 1 - F - A - C -
4 - Hotels departments By interpreting the relation between analyzes 3 - 2 - 1 - F - A - C -
5 - Hospitality Management in Turkey, examines the advantages and disadvantages 3 - 2 - 1 - F - A - C -
6 - Analyzes by comparing the company stay in Turkey with accommodation companies in the world 3 - 2 - 1 - F - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 3:Discussion 2:Question-Answer 1:Lecture
Ölçme Yöntemleri: F:Performance Task A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Place of accomodation in tourism. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
2 The classification of accomodation companies in Turkey and in the world. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
3 Management and managing concepts in Hotels. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
4 The managerial functions in Hotels. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
5 The theory of organization in hotels, basic principles, to design the organization structures, segmentation. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
6 To shape the organization of hotels. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
7 The analyse of hotel organization and communication between departments Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
8 Midterm exam.
9 Presentation of Seminars. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
10 Presentation of Seminars. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
11 Presentation of Seminars. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
12 Presentation of Seminars. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
13 Presentation of Seminars. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul
14 Presentation of Seminars. Batman, O. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul

Kaynaklar

Ders Notu

Batman, O. (2015). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul

Ders Kaynakları

Batman, O. (2015). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları. İstanbul


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Improves the knowledge in the field of Tourism Management and related disciplines at the level of expertise X
2 Develops creative and practical solutions for current issues and problems in tourism sector X
3 Conducts a study on subjects requiring expertise in the field effectively with others and independently X
4 Has knowledge about general and field-specific research methods X
5 Plans, conducts, evaluates and presents a research related to the field using scientific research methods X
6 Has detailed information about internal and external environmental factors, service processes and operations, organizational management, policies and strategies of tourism enterprises. X
7 Performs practices within the framework of ethical principles and legal regulations related to the field of tourism management X
8 Demonstrate effective communication and presentation skills in written, oral and visual X
9 Uses computer software, information and communication technologies in the field of Tourism Management at an advanced level X
10 To be able to communicate verbally and in writing by using a foreign language at least at B2 level of European Language Portfolio

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Odev 1 100
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 30
Finalin Başarıya Oranı 70
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 1 16
Mid-terms 1 25 25
Assignment 1 20 20
Performance Task (Seminar) 1 20 20
Final examination 1 25 25
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü /25(s) 6.16
Dersin AKTS Kredisi 6.16
; ;