Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
- TRZ 554 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL ÇAVUŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. ŞENOL ÇAVUŞ
Dersin Yardımcıları

Res. Ass. Veli CEYLAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

This course covers information on understanding the crises that emerge in the tourism industry and how they can be managed.

Dersin İçeriği

To learn the concept of crisis, causes and types of crises; to analyze the crisis; to understand the crisis management process; managing the pre-crisis, moment of crisis and post-crisis process; to learn basic approaches and strategies in crisis management.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Have knowledge about the concept of crisis, factors that create crises for businesses, the stages of the crisis process and the concept of crisis management. 3 - 4 - A - C -
2 - Knows the crisis communication process, pre-crisis moment and the work to be done after it 3 - 4 - A - C -
3 - Learns what measures should be taken to prevent possible crises. 3 - 4 - A - C -
4 - Can use new technologies in crisis management. 3 - 4 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 3:Discussion 4:Drilland Practice
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 The concept of crisis, its features and causes
2 Crises' spheres of activity
3 Types of crisis
4 Phases and analysis of the crisis
5 Effective leadership and human resources management in times of crisis
6 Public relations and communication in times of crisis
7 Crisis management process
8 Pre-crisis, moment of crisis and post-crisis management
9 Crisis management approaches and strategies
10 Crises planning and organizational measures
11 Creating crisis scenarios
12 Crises management instruments
13 Living with the crisis
14 General evaluation

Kaynaklar

Ders Notu

1. Derman Küçükaltan, Şule Aydın Tükeltürk ve Gülsel Çiftçi. (2015). Otel İşletmelerinde Kriz Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara

2. Eric Laws, Bruce Prideaux, and Kaye Chon. (2007). Crisis Management in Tourism, CAB Internation

3. Dirk Glaesser. (2003). Crisis Management in the Tourism Industry, Butterworth Heinemann.

Ders Kaynakları

1. Derman Küçükaltan, Şule Aydın Tükeltürk ve Gülsel Çiftçi. (2015). Otel İşletmelerinde Kriz Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara

2. Eric Laws, Bruce Prideaux, and Kaye Chon. (2007). Crisis Management in Tourism, CAB Internation

3. Dirk Glaesser. (2003). Crisis Management in the Tourism Industry, Butterworth Heinemann.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 70
Odev 1 10
Odev 2 10
Odev 3 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Mid-terms 13 3 39
Quiz 10 1 10
Assignment 10 1 10
Final examination 16 3 48
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü /25(s) 6.2
Dersin AKTS Kredisi 6.2
; ;