Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
STRATEGIC MANAGEMENT IN TOURISM TRZ 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

None

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. OĞUZ TÜRKAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Asst. Burak ATASOY

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

To introduce strategic management aspects specific to tourism management, to enhance student´s skills for strategic thinking and implementing something via strategy development.

Dersin İçeriği

Term of strategic management, process of strategy development, implementation and control, examples on strategic management implementations in the field of tourism and promoting and obstructive factors making strategic management easy or hard for tourism industry.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Can explain how a strategy can be developed and implemented 3 - 1 - 2 - C - B - A -
2 - Can exemplify successful strategic management implementations in the field of tourism 3 - 2 - 1 - A - C - B -
3 - Can interpret factors making strategic management easy or hard for tourism industry. 16 - 12 - 10 - 3 - 2 - 1 - C - D -
4 - Can design successful business implementations for future of tourism 3 - 2 - 10 - C - D -
Öğretim Yöntemleri: 3:Discussion 2:Question-Answer 1:Lecture 10:Brain Storming 16:Project Based Learning 12:Case Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework B:Oral Exam D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Strategic Management and Related Terms S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
2 Strategic Management Process S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
3 Strategic Management Process S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
4 Ground Strategies S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
5 Business Strategies and Generic Strategies S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
6 Department Strategies S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
7 Strategy Control S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
8 Strategy Control S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
9 Strategic Management and Environment S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
10 Case Study S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
11 Case Study S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
12 Case Study S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
13 Case Study S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
14 Case Study S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

S. Ülgen ve K. Mirze (2004), Stratejik Yönetim, Beta AŞ.
L. Moutinho (ed.) (2011), Strategic Management in Tourism, 2nd pub., CABI.
Ewans, Stonehous and Campbell (2002), Strategic Management for Travel and Tourism, Routledge.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Develops, deepens and reaches original results at the level of expertise with original thought and research, up-to-date and advanced knowledge in the field of tourism management X
2 Develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field of tourism management or apply a known idea, method, design and / or application to the field of tourism management in a different field. X
3 Contributes to expanding the boundaries of knowledge in the field of tourism by publishing at least one scientific article in national and / or international refereed journals X
4 Has advanced knowledge about general and field-specific research methods X
5 Plans, conducts, evaluates and reports a research on a specific topic in his / her field by using scientific research methods. X
6 Develop original ideas in order to contribute to the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of tourism management X
7 Develop the behaviors and competencies necessary for lifelong learning X
8 Develop competitive strategies related to tourism management X
9 Have detailed information about macro and micro scale tourism plans and policies X
10 To be able to communicate verbally and in writing by using a foreign language at least at C1 level X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
PerformansGoreviSeminer 1 25
AraSinav 1 50
Odev 1 25
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 10 10
Assignment 1 10 10
Project / Design 1 20 20
Final examination 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü /25(s) 6
Dersin AKTS Kredisi 6
; ;