Ders Bilgileri
Yazdır
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENGLISH | DIL 301 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
---|---|
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Önlisans |
Dersin Türü | ZORUNLU |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi FATIMA GİMATDİNOVA |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. MEHMET ALPER CANTİMER Dr.Öğr.Üyesi FATIMA GİMATDİNOVA Öğr. Gör. BERNA ELTURAN Öğr. Gör. SELÇUK ÖNDER Öğr. Gör. AYŞE NUR KILINÇ Öğr. Gör. YASİN GÜNERİ Öğr. Gör. AYŞEGÜL TAŞKAPU DURAN Öğr. Gör. ORHAN ATAMAN Öğr. Gör. EBRU PINAR ELMACI ER Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL GÜRLER |
Dersin Yardımcıları |
Lecturers of Foreign Languages Department |
Dersin Kategorisi | |
Dersin Amacı |
This course aims to equip vocational students, “European Language Portfolio Global Scale” A2, in English with; |
Dersin İçeriği |
English grammar, vocabulary, reading comprehension, oral production and writing skills in order to help students follow occupational English courses in next years and prepare them for learning English further after university and in professional life. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - Having attended this course, vocational students will have a sufficient level of English (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) for their field of study; in other words, they can | 4 - 14 - 2 - 1 - | A - C - |
2 - Understand short and clear messages, | 4 - 14 - 2 - 1 - | A - C - |
3 - Understand short, daily passages, | 4 - 14 - 2 - 1 - | A - C - |
4 - Communicate in simple, everyday situations, | 4 - 14 - 2 - 1 - | A - C - |
5 - Talk about themselves and their environment in a simple language, | 4 - 14 - 2 - 1 - | A - C - |
6 - Write short, simple notes and messages. | 4 - 14 - 2 - 1 - | A - C - |
Öğretim Yöntemleri: | 4:Drilland Practice 14:Self Study 2:Question-Answer 1:Lecture |
Ölçme Yöntemleri: | A:Testing C:Homework |
Ders Akışı
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
---|---|---|
1 | To be (Present Tense), Possessive Adjectives, Singular-Plural, Imperatives, Demonstratives, Countries-Nationalities | Top Notch-1 Course Book Unit-1 |
2 | Prepositions of Time and Place, Would like | Top Notch-1 Course Book Unit-2 |
3 | Present Simple | Top Notch-1 Course Book Unit-3 |
4 | Revision | - |
5 | There is-There are, Articles: a-an-the, Countable-Uncountable Nouns | Top Notch-1 Course Book Unit-4 |
6 | Present Progressive Tense | Top Notch-1 Course Book Unit-5 |
7 | Can (Ability), Have to-Has to, Present Simple vs Pres. Progressive | Top Notch-1 Course Book Unit-6 |
8 | Revision | - |
9 | Visa Examination | - |
10 | The Past of Be: was-were, Simple Past Tense | Top Notch-1 Course Book Unit-7 |
11 | Object Pronouns, Comparatives | Top Notch-1 Course Book Unit-8 |
12 | Should, Could, Be going to | Top Notch-1 Course Book Unit-9 |
13 | Revision | - |
14 | Superlatives, Too-Enough | Top Notch-1 Course Book Unit-10 |
Kaynaklar |
||
---|---|---|
Ders Notu |
Online Content, Weekly Videos, PDF |
|
Ders Kaynakları |
[1] Top Notch-1 |
Döküman Paylaşımı |
---|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
---|---|---|
AraSinav | 1 | 50 |
KisaSinav | 1 | 15 |
KisaSinav | 2 | 15 |
Odev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü
Etkinlik | Sayısı | Süresi(Saat) | Toplam İş yükü(Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 4 | 64 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Assignment | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü /25(s) | 4.24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4.24 |