Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
NEW APPROACHES IN MARKETING MYO 387 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ASUMAN ÇETİN
Dersi Verenler UĞUR ÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Understanding the development of marketing, understanding the factors affecting changes in marketing and learning the new developing approaches of marketing.
Dersin İçeriği
The development of marketing, exchange factors, consumer trends, marketing and other common modern marketing approaches.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - 1) Understanding the evolution of Marketing 3 - 12 - 2 - 1 - A - C -
2 - 2) Understanding the factors that influence the process of change in marketing 3 - 2 - 1 - A - C -
3 - 3) Learning the new marketing approachs 3 - 12 - 2 - 1 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 3:Discussion 12:Case Study 2:Question-Answer 1:Lecture
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 The development process of Marketing Related resources
2 Factors affecting changes , globalization and technological change Related resources
3 Consumer trends and the marketing mix Related resources
4 Modern marketing approach Related resources
5 Postmodern Marketing Related resources
6 Green Marketing Related resources
7 Relationship Marketing and Database Marketing Related resources
8 Permission Marketing Related resources
9 Midterm exam Related resources
10 Niche Marketing Related resources
11 Relationship Marketing Related resources
12 Internal Marketing Related resources
13 Mobile Marketing Related resources
14 Experiential Marketing Related resources

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları İnci Varinli, 2012, Pazarlamada yeni yaklaşımlar, Detay Anatolia Akademik Yayıncılık

Döküman Paylaşımı

1.pazarlamada yeni yaklaşımlar

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 60
KisaSinav 1 10
KisaSinav 2 10
Odev 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 1 16
Mid-terms 1 5 5
Quiz 2 2 4
Assignment 1 10 10
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü /25(s) 3.08
Dersin AKTS Kredisi 3.08
; ;